Savad-ı Azamın sınırı ve ölçüsü yok mudur?

Süleyman Kösmene

12 Temmuz 2019

Salih Sütçüoğlu. “Sevad-ı azam nasıl bir ölçüdür? Hangi meselelerde uyulur? Siyasette uyulur mu?”

Salih Sütçüoğlu. “Sevad-ı azam nasıl bir ölçüdür? Hangi meselelerde uyulur? Siyasette uyulur mu?”

EKSERİYET-İ MASUM

Sevad, Arapça’da kök itibariyle “sevvede” fiiline bağlı bir isimdir. “Kararttı, karaladı, yazdı, cesur oldu, başkan yaptı. 1 Müsevvid, karalamasını yazan; müsvedde, karalama yazılan yazı demektir ve aynı köktendir. Esved, kara ve siyah demektir; ‘esved’in çoğulu sûd ve sûdan ise siyahlar demektir. Sevda esmer manasındadır. “Sevad” ise aynı kökten gelen bir isim olarak “karartı” demektir.

Sevad-ı azam, kelime manası itibariyle “büyük karartı” demektir. Mecazi olarak ise, “tek vücutmuş gibi davranan büyük halk karartısı”, tanıdık bir ifadeyle ise, “milletin kahir ekseriyeti” anlamında kullanılmıştır. Üstad Bediüzzaman’ın dilinde sevad-ı azam, “ekseriyet-i masum” demektir. 2

Sevad-ı azam kavramını ilk kullanan Peygamber Efendimiz’dir (asm) “Aleyküm bi’s-sevâdi’l-âzam!” yani (Size sevad-ı azam üzere olmak yakışır!) 3 buyurmuştur.

Fakat se...
Devamını okumak için tıklayın

Yeni Asya - Yeni Asya gazetesi köşe yazarları - Süleyman Kösmene - Süleyman Kösmene'nin son yazısı - Süleyman Kösmene'nin son köşe yazısı - Süleyman Kösmene'nin yazıları - Süleyman Kösmene'nin bugünkü yazısı - Süleyman Kösmene'nin bugünkü köşe yazısı - Süleyman Kösmene'nin dünkü köşe yazısı - Süleyman Kösmene'nin köşe yazısı - Süleyman Kösmene'nin dünkü yazısı - Süleyman Kösmene'nin tüm köşe yazıları - Süleyman Kösmene'nin tüm yazıları - Süleyman Kösmene yazıları

Yeni Asya - Süleyman Kösmene Son Köşe Yazıları: