Türk edebiyatından Adalet Ağaoğlu geçti

İlber Ortaylı

19 Temmuz 2020

1969 yılında Ankara’da tiyatro eleştiri seanslarıyla tanınan Sanat Sevenler Kulübü’nde “Çatıdaki Çatlak”ın değerlendirme akşamı vardı. Yazar aslında bilinmeyen bir portre değildi. Hatta devlet tiyatrosu seyircileri bile onu “Evcilik Oyunu”yla tanıyorlardı.

1969 yılında Ankara’da tiyatro eleştiri seanslarıyla tanınan Sanat Sevenler Kulübü’nde “Çatıdaki Çatlak”ın değerlendirme akşamı vardı. Yazar aslında bilinmeyen bir portre değildi. Hatta devlet tiyatrosu seyircileri bile onu “Evcilik Oyunu”yla tanıyorlardı.



1960’LARIN GÖZDE YAZARI

Kendisini ilk defa yüz yüze orada tanıdım. Oyun üzerine söz aldığım zaman Adalet’ten çok yanında rahmetli Sevgi’nin bazı konularda eseri yorumladığını gördüm. İkisi de 1960’ların gözde yazarıydı. Sevgi “Tante Rosa” ile, Adalet tiyatro oyunlarıyla seyirci karşısına çıkmıştı. “Çatıdaki Çatlak” Türk hayatının yeni değişimler karşısındaki mikro bir analizi ve tasviriydi. Büyük sloganlar atmaktan çok, evde kalmış iki kardeşin ve o döngü etrafında apartmandaki komşuların çıkmazını veriyordu. Çarpıcı bir tasvir söz konusu değildi. Hatta rollerin bazılarının yüz kelimeyi bile geçmeyecek bir kelime haznesiyle çizilip sürdürüldüğünü gördüm. Belli ki yazarın dr...
Devamını okumak için tıklayın

Hürriyet - Hürriyet gazetesi köşe yazarları - İlber Ortaylı - İlber Ortaylı'nın son yazısı - İlber Ortaylı'nın son köşe yazısı - İlber Ortaylı'nın yazıları - İlber Ortaylı'nın bugünkü yazısı - İlber Ortaylı'nın bugünkü köşe yazısı - İlber Ortaylı'nın dünkü köşe yazısı - İlber Ortaylı'nın köşe yazısı - İlber Ortaylı'nın dünkü yazısı - İlber Ortaylı'nın tüm köşe yazıları - İlber Ortaylı'nın tüm yazıları - İlber Ortaylı yazıları

Hürriyet - İlber Ortaylı Son Köşe Yazıları: