Seri filmlere şehirli bir halka: Oslo Üçlemesi

Rıza Oylum

6 Ağustos 2022

Norveçli yönetmen Joachim Trier’in Oslo Üçlemesi; "Tekrar" (2006), "Oslo, 31 Ağustos" (2011) ve "Dünyanın En Kötü İnsanı" (2021) filmlerini kapsayan, 2000 sonrasında 15 yıla yayılmış şekilde, modern şehir insanının varoluş sancılarına odaklanan etkileyici bir bütünlüklü sinema örneği.

Norveçli yönetmen Joachim Trier’in Oslo Üçlemesi; "Tekrar" (2006), "Oslo, 31 Ağustos" (2011) ve "Dünyanın En Kötü İnsanı" (2021) filmlerini kapsayan, 2000 sonrasında 15 yıla yayılmış şekilde, modern şehir insanının varoluş sancılarına odaklanan etkileyici bir bütünlüklü sinema örneği.

SİNEMANIN ÜÇLEYENLERİ

Sinema tarihinde 70’ten fazla üçleme olmakla birlikte Hollywood ticari sinemasında tutan bir filmin devamının çekilmesiyle oluşan serilere de üçleme denmesinin bunda önemli bir etkisi var. Esasen yönetmenin bütünlüklü olarak yola çıkıp üç filmlik bir öngörüyle belli bir tema ya da kavram ekseninde oluşturduğu filmler üçleme tanımını daha çok hak ediyor. Bu tanıma göre pek çok sinemaseverin ilk aklına gelen üçleme kuşkusuz Polonyalı yönetmen Krzysztof Kieślowski’nin Fransız bayrağının renklerinden hareketle oluşturduğu üç renk üçlemesidir. Mavinin özgürlüğü, beyazın eşitliği ve kırmızının kardeşliği temsil ettiği 3 filmde; "Üç Renk: Mavi" (1993), "Üç Renk: Beyaz" (1994) ve "...
Devamını okumak için tıklayın

Gazete Duvar - Gazete Duvar gazetesi köşe yazarları - Rıza Oylum - Rıza Oylum'un son yazısı - Rıza Oylum'un son köşe yazısı - Rıza Oylum'un yazıları - Rıza Oylum'un bugünkü yazısı - Rıza Oylum'un bugünkü köşe yazısı - Rıza Oylum'un dünkü köşe yazısı - Rıza Oylum'un köşe yazısı - Rıza Oylum'un dünkü yazısı - Rıza Oylum'un tüm köşe yazıları - Rıza Oylum'un tüm yazıları - Rıza Oylum yazıları

Gazete Duvar - Rıza Oylum Son Köşe Yazıları: