Çiçek atın yeter!

Eren Aysan

21 Mayıs 2022

Haldun Taner, “Sansür Üzerine” adlı yazısını kaleme aldığında yıl 1962’ydi. Sansürü aynı zamanda sanata yapılan bir saldırı olarak nitelendiriyor; “Her devirde sansür, ulusal çıkar adına hareket ettiğini savunmuştur. Ama buna hiçbir zaman kendi de inanmamıştır. Aslında geleneğin, statükonun bekçiliğini sırf emrinde bulunduğu efendilerinin adına yapar. Öyle olmasa her yeni idare ile sansür ölçülerinin değişmesi gerekirdi” diyordu. Kendisi de ilk yazdığı oyununda, sansürün kurbanı olmuş “Günün Adamı”, İstanbul Şehir Tiyatrosu’nda seyirciyle buluşmadan repertuvardan kaldırılıvermişti. 

Haldun Taner, “Sansür Üzerine” adlı yazısını kaleme aldığında yıl 1962’ydi. Sansürü aynı zamanda sanata yapılan bir saldırı olarak nitelendiriyor; “Her devirde sansür, ulusal çıkar adına hareket ettiğini savunmuştur. Ama buna hiçbir zaman kendi de inanmamıştır. Aslında geleneğin, statükonun bekçiliğini sırf emrinde bulunduğu efendilerinin adına yapar. Öyle olmasa her yeni idare ile sansür ölçülerinin değişmesi gerekirdi” diyordu. Kendisi de ilk yazdığı oyununda, sansürün kurbanı olmuş “Günün Adamı”, İstanbul Şehir Tiyatrosu’nda seyirciyle buluşmadan repertuvardan kaldırılıvermişti. 

*

Altmış yıla yakın zaman diliminde insan ister istemez çağdaşlık ölçütleri içinde bir şeylerin değişmesini bekliyor. Nafile! Öte yandan ülkemizde yalnızca sansür başlığıyla yola çıkılıp Namık Kemal’in “Vatan yahut Silistre” oyunundan bu yana yaşananlar örneklemelerle anlatılsa rahatlıkla birkaç ciltlik kitap oylumuna ulaşılabilir. Olağanüstülüklerin sıradanlaştığı bir coğrafyada nefes alma...
Devamını okumak için tıklayın

Birgün - Birgün gazetesi köşe yazarları - Eren Aysan - Eren Aysan'ın son yazısı - Eren Aysan'ın son köşe yazısı - Eren Aysan'ın yazıları - Eren Aysan'ın bugünkü yazısı - Eren Aysan'ın bugünkü köşe yazısı - Eren Aysan'ın dünkü köşe yazısı - Eren Aysan'ın köşe yazısı - Eren Aysan'ın dünkü yazısı - Eren Aysan'ın tüm köşe yazıları - Eren Aysan'ın tüm yazıları - Eren Aysan yazıları